Sparad i Alla inlägg

Utbildning

Min erfarenhet från utbildning är att det kan vara svårt att sätta ord och definiera vad man har lärt sig, men däremot händer något som enligt mig är mycket mer positivt än att ”tala om” vad man har lärt sig. Man börjar tänka, ifrågasätta de tankar man hade innan och så småningom förändras förhållningssätt och beteende, man ser samband och kan med den nya ”kunskapen” dra slutsatser. Man växer som människa.

Under min pågående lärarutbildning växte detta intresse bland annat kring barnuppfostran och föräldraskap. För att inte motivera mina tankar med ”hemma på vår gata i stan” (inget ont om Stina i Saltkråkan:) så gick jag en extra kurs på högskolan: ”Föräldraskap i världen”. Jag tror att erfarenheter och tankar kan blomma ut starkare när de får näring från vetenskapliga grunder. Jag skriver om föräldraskap här.

Kommentera

