Sparad i Alla inlägg

Jag mötte några ord

Jag mötte några ord. Eller så var det orden som mötte mig. Det var inte något oväntat. Men ändå. Det var efter en hastig blick i postfacket, på väg till lektion. Jag stod kvar. Jag stod där framför postfacket, med pappret i handen.

Det var inte talade ord jag mötte. Det var skrivna. Handskrivna. Det var handskrivna ord, uppe i högra hörnet på en blankett. Sådär hastigt skrivet. Det var kombinationen av ord som skapade känslokaos. Det väckte känslor i alla mina roller. I alla mina ”jag”.

Jag stannade till. Läste det om och om igen. Tänkte. Tänkte igen. Blev berörd. Rörd. Men också upprorisk mot alla orättvisor som finns. Stora orättvisor. Jag ville fråga men framförallt ifrågasätta. Eller ”bara” acceptera.

Jag mötte några ord: Ensamkommen flyktingbarn.

20120417-201717.jpg

Kommentera

