Sparad i IKT

Utvärdering

Ett år. Eller två terminer. Det heter väl: ”det går fort när man har roligt”. Och så har det varit.

Jag har växt in i min nya roll. Eleverna har hjälpt mig att växa. Mina kollegor och de samtal vi haft i korridorer, klassrum och möten har fått mig att växa in i rollen. Bekräftelsen.

Eleverna har lärt sig mycket. De har växt. Flera har lämnat klassen för att fortsätta i sin egen klass. Så är det. Jag får inte skörda frukten. När eleverna är redo går de vidare. Det gör mig glad, att se att de kan fortsätta utan ”fröken FBK”.

Twitter, alla mina kollegor där. De har inspirerat mig. På #skolchatt har jag fått svar på mina funderingar vilket indirekt har påverkat elevernas lärande. Det är häftigt tycker jag. Att mina ”twänner” ibland faktiskt har varit i mitt klassrum! Så är det med sociala medier. Avstånden har ingen betydelse. Med sociala medier har vi inga avstånd.

Tack alla för det här läsåret!

4 reaktioner till “Utvärdering

  1. Åh vad bra du är Hulya!! Rörd, berörd och väldigt mycket klokare blir jag av att läsa din blogg. Ha en fin sommar, vi ses på Kronan i höst igen.

    Gilla

  2. Merhaba Hulya hanim:)
    Ben Aylin. Izmirliyim ve 2 yildir Sandviken de yasiyorum. Nette meslekler ile ilgili arastirma yaparken sizin blogunuza rastladim ve cok mutlu oldum. Ben burada dil ögrenme amaci ile SFI ve Svenska som andra språk grund u bitirdim. Turkiye de 12 yil is hayatim oldu ve bunun son 6 yili Is Bankasinda gecti. Ne yazik ki burada is bulmak cok zor… Yasim cok genc degil, 39 yasimdayim. Dusunuyorum ki Isvec te iyi bir ise sahip olabilmek icin egitim almak sart. Burada ne yazik ki fazla cevrem yok. simdi dilimi biraz ilerletebilmek icin Komvux a devam ediyorum. Fakat bu arada, burada turkce ögretmenligi yapabilmek icin egitim almaya karar verdim. Blogunuzu görunce de bu konuda fikrinizi almak istedim. Bu meslegi yapabilmem icin normal surecinde ögrenmenlik mi okumam gerekir ya da nasil bir yok izlemek gerekir. Bu konuda benimle bilgi paylasiminda bulunursaniz, beni cok memnun edersiniz… dedigim gibi cevremde bu konuda yardim alabilecegim pek kimse yok, kaldi ki ögrendigim isvecceyi cok fazla kullanma sansim olmadigindan bu konuda okuldan da cok fazla bilgi edinemiyorum… Ilginiz icin simdiden cok tesekkur ediyorum… sevgiler..

    Gilla

  3. Merhaba!

    Aylin hanim, burda beni bulup yadiginiza sevindim, bu da internetin faydalarindan birisi:) Benim bu konuda fazla bilgim yok. Ama sizin Turkceye olan yatkiniz yazinizdan belli oluyor. Birkac önerim var:

    Turk cocuklarin oldugu bir okula gidip mudurle konusabilirsiniz.
    Yasadiginiz sehirde ”modersmålsenhet” sefini bulup konusabilirsiniz.
    Hangi egitim almani bilmiyorum ama ”studiehandledare” olarak calisam birisinden bilgi edinebilirsiniz. Sanirim Komvuxta vardir.

    Size bol sans!
    Benimle tekrar irtibat kurabilirsiniz: hulya.basaran@live.se

    Gilla

Kommentera

