Sparad i Alla inlägg, IKT

Jag är nominerad till Guldäpplet 2012

Jag är nominerad. Jag är nominerad till Guldäpplet 2012! Det är stort!

Jag har sedan nomineringen funderat på att skriva om det, här på min blogg. Men jag har haft svårt för att finna ord och formuleringar som ger en rättvis bild av hur jag känner och upplever detta. Men idag gör jag ett försök:

Nomineringen får mig att känna mig belönad och bekräftad – samtidigt som nomineringen ger mig tecken på att ”köra på”- att det jag gör är rätt. Rätt i tiden. Rätt i framtiden.

Jag är glad över att jag med digitala verktyg och IKT har lyft min elevgrupp. Elever som är nya i landet, språket, systemet, skolan- elever som i statistiska sammanhang ofta blir ihopklumpade för att förklara negativa skolresultat har äntligen fått chansen att glänsa! Med arbetssättet tog de chansen att producera och reproducera svenska i meningsfulla sammanhang. De har uppmärksammats och bekräftats, inte bara av fröken- utan även nationellt!

Nu är jag nominerad. Jag har många att tacka. Men jag vill främst tacka mina elever för deras drivkraft.

Elevernas entusiasm, glädje och utveckling är egentligen den bästa belöningen en lärare kan önska- men att nomineras och kanske till och med få (!) Guldäpplet är inte alls dumt det heller 🙂

3 reaktioner till “Jag är nominerad till Guldäpplet 2012

  1. Ber att få gratulera dig till framgången med eleverna. Jag blir lite rörd *snyft* när jag läser om det. Fortsätt med ditt viktiga arbete. Du är värd alla guldäpplen i världen.

    Gilla

Kommentera

