Sparad i IKT, ipad

APPsolut lärande

Ipad för lärande i skolan! Ett populärt verktyg bland eleverna. Utmaningen för pedagoger är (enligt mina erfarenheter) inte att motivera eleverna till att använda Ipad men däremot ligger utmaningen i att synliggöra lärandet som sker med IPad som verktyg.

Bilden nedan är ett försök i att visualisera tankeprocesser och de val jag ställs inför när jag väljer appar för lärande. Jag har använt mig av appen Popplet. Popplet finns även på webben.

20130429-213726.jpg

Kommentera

