Sparad i Alla inlägg, ipad

Apptips med Pinterest

Jag får ofta frågan på vilka appar jag använder med mina elever i förberedelseklassen. Eller rättare uttryckt vilka appar eleverna använder i språkutvecklingen. Jag har försökt att skapa en lista här på min blogg (som ständigt kräver uppdatering).

Men det finns ett mycket smidigare sätt att samla appar och dela med sig av tips genom att använda sig av Pinterest. Nedan finns en instruktionsfilm på hur det fungerar. Filmen är gjord av Annelie Medoc.

Mina boards (appar jag valt på mina listor) hittar du här.

Kommentera

