Sparad i Alla inlägg

Digitala skollyftet uppgift 1 och 2

Jag har anmält mig till Digitala Skollyftet- en öppen digital fortbildning som vänder sig till hela skolsverige.  Uppgift 1 och 2 är att presentera sig med mål och dela det i Digitala Skollyftets RSS-flöde på digitalaskollyftet.se. På Twitter kan man följa hashtagen #digiskol.

Här är lite om mig:

Behörighet

  • Förskolan, förskoleklass och grundskolan 1-6
  • SVA 1-9
  • Ma, No 1-6

Arbete

  • Förberedelseklass skolår 1-6 på Kronan i Trollhättan
  • Förstelärare med uppdraget inkludering

Mer

Sociala medier

Mina kursmål

Jag vill ta del av det kollegiala lärandet och hoppas även kunna bidra.

Utveckla elevernas lärande genom de tips och tankar jag får ta del av.

Arbeta språkutvecklande med digitala verktyg och låta eleverna publicera texter/filmer dels i klassbloggen men även i Wikin.

Hitta kontakter, gärna lärare som arbetar med elever som är nya i Sverige för samarbete.

Kommentera

